2015. március 22., vasárnap

Napló



Idős ismerősömnek még én javasoltam, gondolkozzon el azon, mi lenne, ha kérné a felvételét egy öregek szociális otthonába. Idős is, egyre inkább segítségre, ellátásra szorul, egyedül maradt, a felesége több mint tíz éve meghalt, pár éve a fiát is eltemették, vele egyébként sem volt jó a kapcsolata, a menyével pedig különösképpen nem.
            Hümmögött az öreg. Majd meglátjuk mondta.
        Néhány héttel később azzal jött, hogy nincs szerencséje. Nyolcvanötezer forint térítési díjat kellene fizetni az otthonban, neki meg nyolcvanháromezer a nyugdíja. A nyugdíj húsz százalékát pedig meg kell hagyniuk. Szóval nagyon mínuszban vagyok, méltatlankodott. Száz fölött kellene lennie a nyugdíjamnak, hogy fogadjanak az otthonba. Én már meg se érem, hogy ilyen magas legyen a nyugdíjam, fejezte be lemondóan.
            Kis idő múlva megkérdezte: Akkor mit lehet ilyenkor tenni?
            Van az a tanácstalanság, aminek nincs föloldása.

x x x

Az enyhe tél után kitört a tavasz.
            De hol van ez attól a jó időtől, amiről szegény apám mesélt gyakran! Gyerekkorában volt olyan meleg is március 15-én, hogy mezítláb szaladgáltak a szántáson.

x x x

A szántóföldek belvizesek, siralmas látványt nyújtanak. Olyan vízfoltok állnak rajtuk, mintha legalábbis harminc centis hó olvadása után lennénk.
            Hogy ez mennyibe fog kerülni a gazdáknak, nekünk, az országnak, azt még senki nem tudja!

Nincsenek megjegyzések: