2019. október 21., hétfő

Martfűi levelek - Ha erőd elhagy

Kedves Laci,


olvastam a vallomásos beírásod a facebook-oldaladon. Nem tudom, hányan olvasták értőn, beleérzőn… Nem tudom…
            Ismerősök vagyunk az oldalon, de még nem váltottunk személyesen szót. Mégis egy nyelvet beszélünk, és akármikor szót válthatunk.
            Engedd meg Laci, hogy az egész beírásodat  idézzem:
„Ma 10 éve, hogy Járóképtelen lettem! Mindig is Mozgássérült voltam de akkor és most sem tudom elfogadni ezt az állapotomat. Akkor 10 éve vadonatúj életet kellett elkezdenem. Szinte megszűnt körülöttem minden. A városba 1-2 évig szinte le sem jutottam. Így maradt a szobám. Kb.napi 20 órát fekszem és pár órát ücsörgök a kerekesszékemben. Nekem ünnepnapnak számít,  amikor is a segítőim (Agria Speciális Mentő és Tűzoltócsoport) segít levinni lakásomból. Pár óra a városban és már jöhetek is haza. És idehaza ismét várhatom a legközelebbi ünnepnapot. A másik legnagyobb gondom az, hogy nem tudok önálló lenni. Míg élek ki vagyok szolgáltatva és ez ellen nem tudok semmit sem tenni. Borzasztó érzés ilyen kiszolgáltatnak érezni magam. A 10 év alatt rengeteg betegség, fertőzés és műtétek történtek velem. És talán kevesen tudják de prosztata rákom is van. Házasságom is romokban hever. Annyira rossz a közérzetem, hogy azt leírni nem lehet. Bejön 1 negatív gondolat és máris sírok mert ez már jobb nem lesz. Gondolom sokan fognak biztatni de attól én még nem fogok talpra ugrani. De aki megérti amiket leírtam azoknak előre is köszönöm. Hosszú hónapok óta gondolkoztam, hogy leírjam-e ezeket a sorokat. De éppen jött a 10 éves évforduló és megírtam.”
            Ebből nem lehetett volna kiragadni egy-egy részletet, ez így teljes. Ezek a sorok egy jajkiáltás, segélykiáltás…
            Miért is? Kiért is? Egy helyzetért, önmagadért…
        Ahogy az írásodból, úgy életedből sem lehet kiragadni egy-egy részletet. Nem akarom szépíteni a helyzetet, úgy szar, ahogy van. 
            Sőt, tudom, hogy részleteiben sokkal rosszabb, elviselhetetlenebb, kiszolgáltatottabb az életed, mint ahogy azt leírtad… Szóval lehetne még fokozni a helyzetet.
            Kevesebbért, kisebb dolgokért is feladják az emberek, eldobják az életüket.
            Ebben a helyzetben is a társtalanság a legrosszabb. Egy társ, aki ott van melletted jóban-rosszban, aki az önfeláldozást önbeteljesítésnek tartja, kárpótol mindenért, vele gyakorlatilag áthidalható minden akadály. Mindent tud feledtetni, ha van, ha nincs, akkor meg minden hiába.
            Van, akit senki, semmi nem éltet.
           Laci, neked heti négy óra ünnep, ez adjon erőt! A fényképeid  fantasztikusak. Hozzátartozol Egerhez, egy közösséghez, mint az úthoz a jelzőtábla.
            Tudod, Laci, mindannyian cipeljük életünk terheit. Kinél mi a tűréshatár? Van, aki a kevéstől is megroggyan, van, aki hegyeket elvisz a hátán.
            Néha úgy érzem, belefulladok. Négy kerekem alól kicsúszott a talaj. Az utóbbi években a legjobb szándékaim ellenére semmisem sikerült, a társam is elhagyott. Egy csődtömeg az életem. Olyan egyedül vagyok, hogy annál jobban már nem is lehetnék.
Én is gyakran és könnyen sírva fakadok. Egyszer egyik ismerősöm azt mondta, hogy a sírás az erő jele. Hát, Barátom, akkor én kurvaerős vagyok!
            Semmi jövőt, reményt nem látok magam előtt.
            Az eszemmel még bíztatok embereket, mint téged is, de a szívem-lelkem már nincs velem…
            Szerencsésebb óráimban legalább gondolatban Toszkánában vagyok.
            Fel a fejjel , Laci! Nem vagy egyedül!
            Üdvözletem küldöm Martfűről:




                                                                                          Urbán-Szabó Béla

Nincsenek megjegyzések: