2020. január 12., vasárnap

Nagy L. Éva emlékére



Kevés kell ahhoz, hogy egy ember a személyiségével mély nyomokat hagyjon bennünk. Ilyen hatással volt rám Nagy L. Éva.
            Alig ismertem… Vagy nagyon is?
            Olvastam a verseit, telefonon beszélgettünk, chateltünk és egyszer, egyetlen egyszer találkoztuk.
            2018 nyarán vettem fel vele a kapcsolatot. Érdeklődtem a Toll és Ecset által szervezett versmondó versenyről.. Ennek apropóján beszélgettünk. Percek alatt kikérdezett és megígértette velem, hogy a rendezvény után adok neki egy interjút. 
            Elnézést kért, hogy a rendezvény színhelye, a kecskeméti Cifrapalota nem akadálymentes, de legközelebb erre már figyel.
            Akkor még nem tudhatta, hogy nem lesz legközelebb.
         A rendezvényről, a jelentkezési feltételekről tájékoztattam kedves ismerősömet, akit nagyon szerettem volna, ha részt vesz a versenyen.
            A rendezvényre 2018. szeptember 22-én került sor. Kétséges volt, hogy részt tud-e venni ismerősöm, azon a napon Budapestre kellett mennie. Nem bírtunk egyeztetni sem akkor reggel, sem előtte való nap.
           Így indultam el Kecskemétre. Ismerősöm ott volt, és második lett Radnóti Miklós versével, szívem szerint és mások szerint is az első.
            Itt, ekkor találkoztam Nagy L. Évával, ezzel a csupa szív asszonnyal, aki szép verseket ír és jó szervező.
            Mikor 2019-ben érdeklődtem nála az esedékes versmondó versenyről, szomorúsággal a hangjában mondta, hogy elmarad a betegsége miatt. „Nem lesz már több versmondó verseny az én szervezésemben”, mondta a telefonba lemondóan.
            Életem legszebb, legcsodálatosabb napjának részese volt Nagy L. Éva, neki és kedves ismerősömnek köszönöm azt a napot.
            Nagy L. Éva temetése 2020. január 9-én volt Kecskeméten.
            Örök béke vele.

Nincsenek megjegyzések: