2011. április 9., szombat

Napló

Hírözön vesz bennünket körül. Kapkodom a fejem. A sok ocsúból igyekszem kiszűrni a búzát. Mire azt hiszem, célt értem, elbizonytalanodok. Valóban jól gondolom?
       Néhány hónappal, évvel ezelőtt ír, portugál csodától volt hangos a világ. Ma ezek a csodaországok az unió segítsége nélkül bedobhatnák a törülközőt. Valamit mégsem csináltak jól. Hogy hol porlott el a csoda, arról egyenlőre még nem szól senki. Már csak azért is volna jó tudni az okokat, nehogy mi is elkövessük ugyanazokat a hibákat.
       Ugyanis hajlamosak vagyunk elkövetni ugyanazokat a hibákat. Sőt, mi többször is tudunk ugyanabba a folyómederbe lépni. 
       Ami ma nálunk történik, olyan, mintha ezt már láttam volna. Olyan, mintha a Fidesz sem a saját korábbi hibáiból, sem a politikai ellenfelei hibáiból nem tanult volna. Szurkolójuk vagyok, de féltem is magunkat.

x x x

Amerikában ma államcsőd közeli helyzet van Egy szakértő szerint az amerikai államadósság mértéke akkora, hogy minden amerikaiaknak öt évig ingyen kellene dolgoznia a mai paraméterek alapján, hogy le tudják faragni.
       Gondoltuk volna ezt valaha is? Gondoltuk volna, hogy egyszer az amerikai elnök megszorító csomagot kénytelen bevezetni a csőd elkerülése érdekében? A megszorító csomagokról kezdtük azt hinni, hogy magyar sajátosság. És lám!

x x x

Egyik ismerősöm teóriája, hogy a világgazdaság nevű piramisjáték összeomlóban van. És mi lesz utána, kérdeztem? Hát épül egy másik, válaszolta!

Nincsenek megjegyzések: