2020. február 24., hétfő

Martfűi levelek - Születés


Kedves Barátom,

telefonon beszéltem a lányommal és először nem akartam hinni a fülemnek. Váratlanul ért a bejelentése… Nagy sokára fölfogtam, hogy nagyapa leszek.
           Fokozatosan jutottam el a bejelentés jelentőségéig. Igen, a lányom abban a korban van, hogy időszerűnek lehet tekinteni a gyermekvállalást. A korom, a hajam és a szakállam színe alapján már én is lehetek nagyapa.
          Egy ilyen bejelentésnek csak örülhet az ember. Akkor is, ha nehéz megszokni, sok kérdés merül fel. De egy születés, az előtte lévő hónapok, a várakozás, minden nehézség ellenére mégiscsak egy csodálatos dolog.
          Igen, áldott állapotban van a lányom. Ezt öröm és boldogság megélni. Ehhez fogható boldogság csak a szerelem, a beteljesült és megélt igaz szerelem.
          Apaként megéltem, milyen egy gyermek születését várni. Szerelmes férfiként megélhettem a nagy szerelmet is, ez éltet, ebből élek ma is.
          A születés maga a csoda!
          Egy szülésztől hallottam, aki több ezer gyereket segített a világra, hogy lépésről lépésre tudja, hogy mi játszódik le a születésig, mégis a születés egy hihetetlen csoda neki is, egy isteni elrendelés.
          Aki két csodát is megél életében, az elmondhatja talán, nem élt hiába… Így vagyok ezzel én is, nem éltem hiába, bármikor elmehetek…
          Kedves Barátom,
          hogy milyen jövő, világ várja a kisdedet, afelől nem vagyok nyugodt.
           Feszültség, bizalmatlanság…, rosszindulat, megbélyegzés, kirekesztés, alaptalan vádak és még lehetne sorolni, hogy miért rossz a közérzület, a közérzetünk.
          Ennyi rossz és gonoszság, emberi aljasság után az is csoda, ha mégis akarsz élni, kíváncsi vagy a világra. Ez tényleg csoda, Barátom!
          Üdvözöl:


                                                                                       Urbán-Szabó Béla



Nincsenek megjegyzések: