2012. december 15., szombat

Füstölgés - 29.





Ma már a napnál világosabb a számomra, hogy a mai körülmények között nem tudnám elvégezni az egyetemet. A szüleim gyári munkásként nem tudnák finanszírozni az ezzel együtt járó költségeket.
            Ha nem végeztem volna el az egyetemet, nem tudtam volna teljesíteni kerekesszékesként a rokkantsági nyugdíj megállapításához szükséges munkaviszonyban töltött időt. Vagyis a tanulmányaim révén tudtam elkezdeni dolgozni vidéki lakókörnyezetemben.
            Ha ezek a feltételek nincsenek, nem bírtam volna családot alapítani, gyereket vállalni, adófizető polgár lenni.
            Ma azért idegeskedek, hogy tudok-e gondoskodni a lányomról, meg tudok-e élni a következő hónapban…
            A mai ismereteim alapján tudom, hogy a másodikos középiskolás lányom továbbtanulását - ha a feltételek változatlanok maradnak – nem fogom tudni támogatni. Ezt a tudatot a legszörnyűbb megélni.
            A tizenhat éves lányom már arról beszél, hogy kénytelen lesz külföldre menni… Azt még nem tudja, hogy már tanulni is, vagy csak dolgozni.
            Ma divatos dolog életpálya-modellekről beszélni. Amiről fentebb írtam, az az én életpálya-modellem, egy rokkant emberé.
            Még csoda, hogy van bennem indulat a füstölgésre. Mi mást tehetnék? Tehetek mást?

Nincsenek megjegyzések: