- Történetünk tanpélda II. -
Kedves Barátom,
ahogy azt korábbi levelemben is
jeleztem, a rokkantsági nyugdíjrendszer átalakítását megelőzően a jogi
megalapozással párhuzamosan folyt a kommunikációs előkészítés is. Azért
szükséges a változtatás, mert sok a csaló a rendszerben. Így lettek csalók a
leszázalékolt emberek.
És ez így ment
hónapokon keresztül, és tulajdonképpen tart a mai napig is.
Az
érdekvédelmi szervezetek vezetőinek még az a lehetőség sem adatott meg, hogy
úgy istenigazából elmondhassák a véleményüket.
Egész pontosan
elmondhatták, elmondhatják az ATV-ben, a Clubrádióbaqn, kisebb újságokban.
Ettől a téma mindjárt baloldali, ellenzéki lett, ezek után meg már még úgyse.
A kommunikáció
másik szelete, a csalókon túl, a számháború. Túl sok az ellátott. Hány rokkantsági
nyugdíjas van?
A kormány
képviselői, kormánypárti képviselők következetesen magas számokat mondtak.
Kezdetben hét-nyolcszázezer, majd már több mint kilencszázezer emberről
beszéltek.
Lehetett
mondani bármit, hogy hibásak a számok, rossz a viszonyítási alap…, az ONYF és a
KSH adatai szerint is
A probléma ott
volt, hogy a kormány képviselői az öregségi nyugdíjkorhatárt betöltött
személyeket is beszámították, akiket nem kellett volna. Az öregségi
nyugdíjkorhatárt betöltött személy ugyanis már így is, úgy is ellátott.
Ha őket nem
számítjuk, háromszáznegyvenezer ember maradt a rendszerben, ez pedig már uniós
viszonylatban egyáltalán nem sok.
A kommunikáció
harmadik iránya, csapása, hogy a változtatásokkal mit szeretne elérni a
kormány, mennyi pénzt szeretnének megtakarítani.
Már a 2011.
évi költségvetési törvényben, a Széll Kálmán-terv I-ben, majd a 2012. évi
költségvetési törvényben és a Széll Kálmán-terv II-ben meghatározásra kerültek a
költségvetési előirányzatok. Ehhez kapcsolódóan meghatározásra került, hogy ez
mennyi embert érint, hány megváltozott munkaképességű embert kell visszavezetni
a munkaerőpiacra.
Barátom, ez
nem az, az eset, mikor a gombhoz varjuk – keressük – a kabátot?
Megfogalmazzuk
a célt, ennek eléréséhez szabjuk a feltételeket. Aztán a nyomaték kedvéért
csalónak nevezzük az érintetteket.
Ezt a
helyzetet minek nevezzem? Te minek neveznéd?
Morálisan ezt
minek nevezzük?
A kormányzati
kommunikáció csimborasszója azonban még csak most jön, ez a kormányzati
kommunikáció negyedik csapása.
Végrehajtották
a változtatásokat, az érintettek többségét padlóra küldték. A kormány ekkor
csináltatott egy közvélemény-kutatást a Századvég Alapítvánnyal.
Hát mit ad
Isten – így lenne ötösöm – a kutatás eredményei visszaigazolták a kormány
intézkedéseit. A társadalom többsége jogosnak tartja a változtatásokat.
Vagyis ami
történt, történik, az a társadalmi elvárásoknak megfelel. Ez az utólagos
ideológiai igazolás a szememben már-már súrolja politikai aljasság
kategóriáját.
Barátom, mit
szólsz te mindehhez?
Az elmúlt harminc
évben a társadalmi szemlélet-váltásért harcoltunk, mint érdekvédők. Azért, hogy
a társadalom elfogadja a sérült embert olyannak, amilyen.
Ma mínuszosabb
a társadalmi megítélése a sérült embereknek, mint valaha. Másfél évi „sikeres”
kormányzati munka – kommunikáció – eredményeként visszapottyantunk a hetvenes
évekbe.
Idáig
jutottunk - visszafelé.
Hamarosan
folytatom. Addig is üdvözöl barátod:
Adalbert
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése