2013. június 10., hétfő

Napló


Tegnap fent voltam Pesten az Ünnepi Könyvhét rendezvényén a Vörösmarty téren. Kellemes idő, rengeteg könyv és ember volt, szóval minden együtt.
       Sok ismerőssel találkoztam, és jó volt találkozni, beszélgetni ismeretlenekkel is. 
       Az egyik dedikálós asztal előtt megközelítőleg negyvenen álltak sorban, Böszörményi Gyulára, a Gergő-könyvek, vagy most már inkább a Lúzer Rádió könyveinek írójára. Gyula ma az egyik legismertebb kerekesszékes, az írók között mindenképp.
       Jóérzés volt látni a sok fiatal érdeklődőt. Az egyik nyakigláb fiatal hölgy, első-másodéves középiskolás lehetett, azzal lépett az asztalhoz, hogy neki tizenkét könyve van az író úrtól, de csak ötöt hozott el dedikálásra. 
       Később visszamentem és ekkor már beszélgetni is tudtunk. Az mindjárt kiderült, hogy kölcsönösen érdeklődünk egymás - írásai - iránt. Gyula elmondta, hogy a minap készült el egy filmforgatókönyvvel, amit feltehetően egy francia rendező visz filmre. Hamarosan ismét megjelenik a Fiókszavak, a mozgássérültekről szóló könyve, ami egyébként főiskolai kötelező irodalom... 
       Kiderült az is, hogy olvassa a Librariusra fölkerült írásaimat. Kérdeztem tőle, hogy miért nem írja meg a Fiókszavak "folytatását", mire ő azt vetette föl, hogy erre ma én alkalmasabb lennék, mivel jobban benne vagyok az érdekvédelmi dolgokban.
      Hát majd meglátjuk, kinek-kinek mik lesznek a terveiből.

x x x

A Vörösmarty téren jó volt kézbe venni a Beavatás című antológiát, amelyben nekem is megjelent egy novellám.

x x x

Rengeteg jó könyvet láttam. Az érdeklődés, mások által is elmondottan, kevesebb volt, mint a korábbi években.


Nincsenek megjegyzések: